APS MCC og andre kurser - GreyBird Pilot Academy

APS MCC og andre kurser

Medical Class 1
Afspil video

Markedsførende APS MCC-kursus

Vi er stolte af at kunne annoncere, at vi nu tilbyder vores markedsledende APS MCC-kursus som et selvstændigt produkt. For første gang tilbyder GreyBird nu dette 16 dage lange kursus til piloter, som ikke er uddannet hos GreyBird.

Hvad er APS MCC?

APS MCC anses i dag for at være et standardkrav for nyuddannede piloter. Forskellene mellem et almindeligt MCC-kursus og et APS MCC-kursus er mange. I APS MCC-kurset er der knap tre gange så mange flyvetimer, og kvaliteten af det teoretiske pensum er uden sidestykke. Et MCC-kursus træner udelukkende piloterne til at fungere i et koncept med flere piloter, mens et APS MCC-kursus er langt mere udførligt og dybdegående.

Afhængigt af hvordan kurset udføres, består et MCC-kursus af 15-20 timers træning, og alle disse bruges på at lære, hvordan man koordinerer opgaver mellem Pilot og Anden Pilot – med andre ord, hvordan man kommunikerer effektivt og håndterer arbejdsgangene i cockpittet i en stor flyvemaskine.

Et APS MCC-kursus indeholder derimod tre forskellige dele, hvoraf én af disse er nærmest identisk med det almindelige MCC-kursus, men selv denne del er mere dybdegående. Den anden del af kurset handler om energihåndtering; altså hvordan man opererer et stort, tungt jetfly med pilformede vinger i forskellige sammenhænge. Tredje del af kurset består af scenarietræning. Formålet med APS MCC-kurset er at gøre eleven 100 % kvalificeret til at påbegynde en type rating, uden at vedkommende behøver yderligere træning.

De fleste luftfartsselskaber foretrækker, at ansøgere har bestået APS MCC-kurset, og ikke blot et traditionelt MCC-kursus – ja, nogle kræver det. Dette skyldes, at et APS MCC-kursus direkte kvalificerer piloten til at påbegynde en type rating. Dette kan man ovenikøbet se på det navn, EASA har givet kurset:

MCC står for Multi-Crew Cooperation (samarbejde mellem flere besætningsmedlemmer), og kurset træner udelukkende piloten i at være enten Kaptajn eller Anden Pilot, der samarbejder i cockpittet.

APS MCC står for Airline Pilot Standard Multi-Crew Cooperation (luftfartsselskabernes standard for samarbejde mellem flere besætningsmedlemmer), og dets formål er ikke blot at træne eleven til at samarbejde, enten med sin Kaptajn eller sin Anden Pilot, men også at træne eleven til at arbejde i et luftfartsselskab – et job, der indebærer en hel del mere end blot at sidde i cockpittet med kaptajnen på venstre side.

GreyBirds APS MCC-produkt

Under Corona-nedlukningen har GreyBird udvidet sine lokaler, og vi har investeret i en spritny A320-simulator. Denne simulator er markedsførende, og den blev valgt iblandt flere kandidater fra hele Europa. Det er en ufatteligt realistisk oplevelse at sidde i simulatoren; mange paneler i cockpittet er taget direkte fra en rigtig Airbus. Det visuelle system anvender laser-projektorer og har ekstremt realistisk grafik.

Instruktørerne er erfarne piloter med baggrunde i virksomheder såsom SAS, Emirates, Ryanair og Norwegian. De har type-erfaring med A380, A320, B737 og B787 – og mange flere.

Træningsprogrammet og teorimaterialet, der anvendes på kurset, er udviklet af GreyBird og findes ikke andre steder. Det er erfarne kaptajner, der har haft lange karriereforløb i træningsafdelingerne hos de førende luftfartsselskaber i Skandinavien, der står bag materialet. Vi er meget stolte af, at det produkt, vi tilbyder på GreyBird, er blandt de absolut bedste – hvis ikke det absolut bedste – man kan få i Europa.

Hold fokus på kurset – Priser og indkvartering

Når man deltager i et intensivt træningsprogram, får man de bedste resultater, hvis man holder fokus på kurset. Hvis du kommer fra udlandet eller blot fra en anden landsdel i Danmark, kan du tilkøbe en valgfri indkvarteringspakke. Kontakt os for at høre mere om dette.

Selve APS MCC-kurset har en konkurrencedygtig pris på kun DKK 37.500!

GreyBird ligger lige om hjørnet!

GreyBird ligger i Aarhus Airport – en lufthavn med direkte internationale forbindelser samt mange afgange til og fra Copenhagen Airport (CPH), hvorfra der er forbindelser til hele verden. Der er blot en ca. 100 meters gåtur fra Aarhus Airports terminal til GreyBirds træningsfaciliteter.

Luftfartsselskaberne SAS, Ryanair og easyJet opererer ud fra Aarhus Airport.

Dit program

Hele kurset planlægges af vores administration, og du får dybdegående instruktioner, inden du ankommer til Aarhus. Hvis du har tilkøbt indkvarteringspakken, vil der være transport klar til dig, når du lander.

Andre kurser

UPRT

Kurset Upset Prevention Recovery Training tilbydes studerende, som har færdiggjort deres uddannelse, men som ikke har taget et UPRT-kursus. UPRT-kurset er obligatorisk for, at du kan tage en type rating. UPRT-kurset består af en dags teori. Inden da har du haft tid til at forberede dig grundigt. Derudover bliver der to dages flyvning: en session af 90 minutter pr. dag. 

Du kommer til at flyve i en Zlin 242, som er et militærfly, der er 100% akrobatisk. Du kommer naturligvis til at flyve med en aerobatic-instruktør. 

Fornyelse af rettigheder

Hos GreyBird Pilot Academy har vi flere eksaminatorer, som kan forny en eller flere af dine rettigheder. Klik her for at få et tilbud.

  • SEP (land)
  • MEP (land)
  • IR 
  • FI

FI-kursus

Nu udbyder GreyBird Pilot Academy igen et FI-kursus.

Kurset til flyveinstruktør indeholder 125 teoritimer, hvoraf 25 timer er teaching and learning, og 100 timer er briefing techniques. Derudover indeholder kurset 30 flyvetimer med en FIFI. Når du er færdig, afholdes der en skill test, og efterfølgende er du klar til at arbejde som FI(A).

Kursusprisen er 150.000 kr. inklusive skill test, landingsafgifter og andre gebyrer. Prisen forudsætter CPL(A) certifikat.

Kontakt venligst Anders Skovsted på ted@greybird.dk eller +45 22 26 60 20.

Loading...