Om GreyBird

GreyBird Pilot Academy er en del af GreyBird Avaition Group, der udover pilotskolen også rummer GreyBird Crew Pool og GreyBird Aviation. Alle GreyBirds aktiviteter er samlet i vores kontorer ved Aarhus Lufthavn. Herunder kan du i detaljer læse om GreyBird Aviation Group.

Hvorfor navnet GreyBird?

 

GreyBird fik sit navn i 2012. Virksomheden er stiftet i 2007 og hed oprindeligt Aarhus Flight Academy også kendt som AAFA. AAFA var en virksomhed, der uddannede fritidspiloter. AAFA blev stiftet af Ole Jensen og Thomas Eriksen, som stadig er to af de i dag tre ejere. Med Søren Møllers indtræden i selskabet blev det besluttet, at udvikle skolen væsentligt. Vi gav os til at spekulere over, hvad navnet skulle være. Der var mange forslag, men det endte med, at valget faldt på GreyBird. Vi havde allerede valgt, at vores fly skulle være radikalt anderledes end de mange hvide fly med røde eller blå streger. Vi ville skille os ud. Vores valg faldt på matgrå. Det antydede en militær operation, men selvom vi ikke flyver militært, er der mange af de værdier, den matgrå farve udstråler, som vi kan identificere os med. Således endte vi med grå fly, og så var der kort til navnet GreyBird.

De væsentligste byggesten i virksomheden var vi tidligt enige om: Sikkerhed, gode holdninger, faglighed, håndelag, service, imødekommenhed, ærlighed, kommunikation i øjenhøjde og positive oplevelser.

Samtidig ville vi gerne opnå en god synlighed med vores fly, som vi allerede nu vidste ville skille sig væsentligt ud fra mængden. De meget økonomiske europæiske fly, vi har valgt, muliggør en helt anden uddannelse end de traditionelle amerikanske, fordi de nye europæiske fly bruger langt mindre brændstof, og de er derfor langt billigere i drift.
Efter lang tids overvejelse blev vi enige om, at den matgrå militærfarve, som vores fly er malet i, fint kommunikerer mange af budskaberne, men at der også skulle noget friskt og drilskt til. Derfor blev navnet GreyBird, men med ”Grey” skrevet med orange. GreyBird fordi vores “fugle” jo er grå, og orange ”Grey” fordi det driller og signalerer, at vi tænker ud af boksen og er lidt mere moderne, end den grå farve antyder.

Så langt vores overvejelser om navnet. Det er kun en del af de tanker, der ligger bag hele virksomhedens filosofi og anderledes uddannelse. Vi vil være bedst, om vi er det, må du vurdere. Vi lover dig, at vi ikke er tilfredse, før du er det.



Hvem er personerne bag GreyBird?

 

Vi er tre ejere bag virksomheden: Ole Jensen, Thomas Eriksen og Søren Møller. Vi har forskellige baggrunde, som tilsammen ruster os særdeles godt til at opbygge og udvikle en virksomhed inden luftfarten.
Ole Jensen er, når han ikke fungerer som Head of Training (uddannelsesansvarlig) i teorilokalet på GreyBird, professionel Airline Pilot. Ole har fløjet i flere selskaber, herunder Luxair, Air Berlin, Cimber Air, Cimber Sterling, Cimber A/S, og SAS. Ole har fløjet både Boeing 737-300, Boeing 737-400, Boeing 737-500, Boeing 737-600, Boeing 737-700, Boeing 737-800, ATR 72-500, ATR 72-200, ATR 42-300, CRJ-200, CRJ-900 og derudover et større antal småfly. Han har det overordnede ansvar for vores pilotuddannelser og er en person, som eleverne hyppigt stifter bekendtskab med, når han underviser og rådgiver.
Thomas Eriksen er professionel pilot indenfor General Aviation. Thomas flyver for en større virksomhed, hvor han flyver på to typer private jetfly. Som chefinstruktør er Thomas ansvarlig for den praktiske del af uddannelsen og er derfor væsentligt mindre i teorilokalet end Ole. Det betyder, at eleverne ofte møder Thomas som deres instruktør i flyene. Derudover uddanner han alle GreyBirds egne instruktører.
Søren Møller er direktør for GreyBird. Han kom til GreyBird fra telecom-branchen og har mange års erfaring med at drive virksomhed og ikke mindst med at se nye muligheder og tænke anderledes. Dette har været en væsentlig årsag til, at GreyBird i dag er stolte over at kunne tilbyde markedets mest flyveintensive uddannelse til en særdeles konkurrencedygtig pris. Søren er også uddannet pilot og teoriinstruktør på elevernes første del af uddannelsen. Eleverne møder således også skolens direktør, både på gangene og på flyvepladsen, men først og fremmest i teorilokalet. Dette er med til at sikre, at vi alle kan kommunikere i øjenhøjde.



Hvad er GreyBirds vision?

 

Greybird ønsker at forenkle og forsimple for derigennem at øge sikkerheden omkring luftfart. Det skal være let og sikkert at være kunde hos GreyBird, uanset hvilken ende af butikken, man er kunde i. Det stiller store krav til os og vores medarbejdere. Det er vigtigt for os, at du altid møder særdeles kvalificeret og oplagt personale, og at du får den bedste service. Vi er alle passionerede omkring vores virksomhed, og det er vores erklærede mål, at det skal være synligt for vores kunder.



Den professionelle indstilling

 

Det skal være sjovt og spændende at være elev hos GreyBird, men det må også godt være hårdt. Vi ønsker ikke at uddanne piloter, der ikke stiller store krav til sig selv, og som ikke selv ønsker at høre til blandt de bedste. Eleverne vil altid møde instruktører, heriblandt ejerne af virksomheden, der alle kommunikerer i øjenhøjde. Vi giver os tid til at tale med eleverne om deres spørgsmål og forstå, hvorfor de stiller dem. Vi vil forstå, hvad deres behov er, og vejlede dem ud fra vores erfaring.

Men vi forventer også, at vi altid møder motiverede og forberedte elever, der hver dag ankommer til vores skole for at blive lidt bedre. Vi er ikke en elitær institution - vi bruger gerne mange ressourcer på at hjælpe de elever, der har behov for det, men kun så længe vi kan mærke, at eleven kæmper sammen med os. Vi tror på, at en grundig uddannelse i teorilokalet og rigtig mange timers undervisning i et rigtig fly til sammen et højt fagligt niveau, et rigtigt godt håndelag og en god holdning til det ansvar, det er at have andre mennesker med op i luften. Denne trekant vil eleverne møde igen og igen hos GreyBird: Teoretisk viden - Praktisk håndelag - Gode holdninger. Når de tre ting er på plads, er du en sikker og dygtig pilot, som vi vil være stolte over at sende videre ud i verden eller måske selv tilbyde et job. Hvis et af de tre punkter ikke er tilfredsstillende, bliver du aldrig en dygtig pilot.

Vi bruger meget tid sammen med eleverne på skolen, og vi mener, at det bedste håndelag opnås i rigtige fly i luften ved siden af erfarne og kvalificerede instruktører. Elevernes holdninger arbejder vi med hver eneste dag. Vores elever vil derfor ikke opleve lange og tunge selvstudieperioder, der udelukkende handler om at bestå en eksamen. Vi underviser, følger op, tester og hjælper vores elever med at blive verdens bedste piloter.

 

Vores grundholdning kommer ikke til at forandre sig: Sikkerhed, gode holdninger, faglighed, håndelag, service, imødekommenhed, ærlighed, kommunikation i øjenhøjde og positive oplevelser.

Disse elementer skal du altid kunne finde, når du besøger GreyBird Aviation Group.

Velkommen om bord!

Søren Møller
Direktør

Om - GreyBird Pilot Academy